Sajtó
Kritika
Káosz
Pál Melinda
Népszava
HU

A
vadság eleganciája

Pál
Melinda @ Népszava
2002.09.11


Frenák Pál társulatának ámulatba
ejtő szigeti Tricks & Tracks előadása után
mától szeptember 16-ig a KáOsz című
performance-t, újítja meg a kibővített
csoport a Trafóban. Az előadás első
változatát már láthattuk a tavaszi
fesztiválon, mikor is Frenák Pál a szenvedély
örök érvényű darabját, a Carment
helyezte át mai világunkba, a bokszring terébe.
A szenvedélyek, szenvedések, vonzások és
taszítások pillanatképeiben, a testek vad
ütődéseiben felsejlett az ősdarab. Király
Tamás divattervező lenyűgöző
ruhakölteményei, ezek az abroncsos brüsszeli csipkék
vörösben és feketében, lehet, hogy
elfeledtették velünk pár pjllanatra, hogy a mai
arénában a legvadabb, ősi erők összecsapásait
láttuk az imént. Talán ezért döntött
úgy Frenák Pál, hogy a szeptemberi
koreográfiában csak küzdőtér látható.
Szó szerint és átvitt értelemben
egyaránt.

Rendkívül
egyéni táncosai és színészei
érzelmeinek vad és kifinomult testi kivetitéseit
látjuk. Egy férfi jelenik meg például,
amint a ringbe helyezett orvosi székben teste részeként
próbálgat mozgatni egy műláb végtagot.
Ugyanitt egy nő megőrülésének jelenete
zajlik később, amint a leggyengédebből a
legvadabbá változnak mozdulatai. Kaotikus világunk
káosza jelenik meg, ahová ugyanúgy bevonják
a kávézóasztaloknál ülő
közönséget, mint a korábbi előadásban.
Kokettálnak velük, tolakodás nélkül
próbálnak ki rajtuk egy-egy pillanatra felvillanó
érzelmi kötődéseket. Mindezek mellett-mögött
Takátsy Péter vokális játszmája
folyik. Vadul elegáns az egész előadás.

menu
x
Archive
Archive